1) Waarom is de prijs van een abonnement opgetrokken?
We streven ernaar om de prijs van het abonnement zo laag mogelijk te houden zodat iedereen ongeacht hoe groot de praktijk ook is, van onze diensten gebruik kan maken. Sinds de lancering van onze website hebben we al jaren de prijs van 30 euro aangehouden, ondanks het feit dat de kosten gestaag bleven toenemen, en recent zelfs echt aanzienlijk zijn gaan toenemen. Dus besloten we om de prijs voor het eerst in 11 jaar op te trekken. Maar niet getreurd want daar win jij ook bij. Aangezien Logopedia een vereniging zonder winstoogmerk is, wordt het leeuwendeel van de inkomsten sowieso terug geïnvesteerd in de verbetering en de uitbreiding van onze diensten.
2) Wat is een maker-abonnement?
Een maker-abonnement is in feite het jaarabonnement zoals je het altijd al kende. In ruil voor 35 euro per jaar krijg je toegang tot onze materialendatabase, onze community waar je vragen aan kan stellen en uiteraard ook Therapedia met alle extra’s zoals Pictopedia, Photopedia en de online functionaliteiten om de spellen in te zetten voor telelogopedie.
3) Wat is een koper-abonnement?
Een koper-abonnement is ons nieuwste abonnementsformule. Iedereen heeft het druk, de combinatie van fulltime werken en een gezin zorgt er soms voor dat mensen niet altijd tijd hebben om werkblaadjes zelf te ontwikkelen. Omdat bijdragen aan de Logopedia-community meer is dan alleen werkblaadjes uploaden, kun je er nu voor kiezen om wat extra te betalen. Dat geld wordt opnieuw geïnvesteerd in verbetering van onze diensten en zo draag je ook jouw steentje bij. In ruil voor de extra kost van het abonnement krijg je naast je abonnement ook een ruim creditpack waarmee je heel wat bijdragen kunt donwloaden.
4) Wat is een groepsabonnement?
Een groepsabonnement is precies hetzelfde als een maker abonnement maar voor meerdere users tegelijk. Er is één centrale beheerder, die naast zichzelf nog vier gebruikers kan toevoegen. Alles wordt gedeeld en er zijn extra functies voor de leden van het groepsabonnement voorzien.
5) Bij wie kan ik terecht met vragen?
Logopedia is heel makkelijk bereikbaar. We streven er niet alleen naar een goed product te leveren, maar ook een goede klantenservice te bieden. Het meest gestructureerd verloopt het stellen van vragen via e-mail. Voor dringende vragen kan je terecht op ons telefoonnummer. Vragen waarvan het antwoord de Logopedie community aanbelangt kunnen gesteld worden via de vragensectie op Logopedia.
6) Verlengt mijn abonnement automatisch?
Neen, we kiezen ervoor om dit niet te doen. Een abonnement stopt automatisch na één jaar. Als je wil voorkomen dat je zonder abonnement valt, kun je enkele weken/dagen voor het verstrijken van de termijn een nieuw abonnement nemen. De dagen van je nieuwe abonnement worden vervolgens gewoon toegevoegd aan de nog resterende dagen. Je krijgt een melding dat je abonnement dreigt te vervallen via het dashboard.
7) Ik wil mijn abonnement opzeggen. Hoe doe ik dat?
Een abonnement start op het ogenblik dat de betaling door ons is verwerkt. Vanaf dat ogenblik start je termijn. Indien je ervoor kiest om geen gebruik meer te maken van je abonnement, kun je gewoon niet langer inloggen tot je termijn is verstreken. Logopedia doet geen terugbetalingen van abonnementen die gestart zijn, maar niet langer gebruikt worden.
8) Wat doen jullie met mijn bijdragen?
Jij bent de auteur en eigenaar van jouw bijdrage en bijgevolg ligt ook het auteursrecht van jouw bijdrage nog bij jou. Logopedia zal nooit jouw bijdragen commercieel exploiteren, zonder een overeenkomst af te sluiten met de auteur. Je kan een bijdrage ten allen tijde verwijderen van het forum, weliswaar met verlies van credits. Logopedia fungeert met andere woorden als host van jouw bijdrage zodat anderen van jouw werk kunnen genieten en het inzetten in hun therapie.
9) Waar betaal ik voor?
Je betaalt in de eerste plaats om gebruik te maken van onze diensten. Die bestaan uit onze ontzettend uitgebreide materialendatabase die ten allen tijde bereikbaar is en te raadplegen valt. De website en de database draait op state-of-the-art cloud servers die in een Belgisch datacenter staan. Hiervan worden constant backups genomen zodat je nooit je materiaal zal verliezen. Maar Logopedia is meer dan de materialendatabase alleen. Zo is er natuurlijk onze geweldige community, jullie fantastische mensen, waarmee je niet alleen werkblaadjes uitwisselt maar waaraan je ook vragen kan stellen. Eveneens inbegrepen in het abonnement zit Therapedia waarmee je op een eenvoudige manier (Logopedia) spelletjes kunt maken en online ‘spelen’. In de Therapedia omgeving vinden jullie ook Picto- en Photopedia, een nonstop groeiende database aan tekeningen en foto’s evenals courant gebruikte therapiematerialen. Deze lijst is niet exhaustief. We blijven sleutelen aan onze dienstverlening, nieuwe functies toevoegen ... ook daarom kost een abonnement een kleine bijdrage. En tot slot is er ook onze klantendienst. We doen er alles aan om naar jullie te luisteren en jullie te helpen waar we kunnen.
10) Hoe werkt het tag/label systeem?
Het forumsysteem van vroeger is verdwenen. We hebben een nieuw systeem geïntroduceerd dat ervoor zorgt dat populaire posts/bijdragen/vragen helemaal naar boven komen. Als iets veel hartjes krijgt, gevolgd wordt of als er veel reacties en downloads zijn, dan zullen de berichten bovenaan verschijnen in je feed. Maar dat kan er ook voor zorgen dat bepaalde bijdragen die wel degelijk kwalitatief zijn toch niet naar boven komen omdat het over een minder courant onderwerp gaat bijvoorbeeld. Daarom is het héél belangrijk om niet alleen de juiste titel te gebruiken maar ook om enkele tags/labels toe te voegen zodat mensen weten aan de hand van die kernwoorden wat jouw vraag/bijdrage inhoudt en zodat jouw vraag/bijdrage ook op die manier gevonden kan worden in de massa. Voortaan zijn de zoekfunctie en de labels jouw beste vrienden.
11) Hoe werkt het creditsysteem?
Er zijn twee abonnementen: één voor makers en één voor kopers. Makers dragen bij aan Logopedia door regelmatig wat te publiceren op de site. Bijdragen uploaden levert credits op. Bijdragen downloaden en beoordelen met een hart levert credits op. Als jouw bijdragen gebruikt en gedownload worden, levert dat credits op. Ook komt er binnenkort een systeem waarbij de beste antwoorden gemarkeerd kunnen worden door de originele vraagsteller en ook dat levert credits op.
Die credits kun je gebruiken om te downloaden. Eén bijdrage ongeacht het aantal pagina’s kost 1 credit. Eén spel importeren in Therapedia ongeachte het aantal pagina’s kost 1 credit. Gedeelde werkblaadjes ‘spelen’ via de speellink, dat kost dan weer géén credits.
Noodzakelijke cookies zijn minimaal nodig om de website goed te laten werken. Indien je deze website gebruikt aanvaard je deze noodzakelijke cookies.
Analytische cookies verzamelen algemene informatie over de manier waarop onze website wordt gebruikt. Op basis van deze gegevens kunnen wij de structuur, navigatie en inhoud van onze website gebruiksvriendelijker maken en verbeteren.
Logopedia gebruikt social media cookies om de integratie van content van sociaalnetwerksites op onze website mogelijk te maken.